top of page

Ekonomistöd

Ibland uppstår ett behov att gå djupare in i företagets rutiner och processer och i många fall har företaget inte resurser eller kompetens för att göra detta på egen hand.

 

  • Det kan bero på att företaget vuxit snabbt men inte hunnit anpassa organisationen i samma takt.

  • Det kan finnas ett behov att fokusera på åtgärder för att höja lönsamheten.

  • Det kan ha uppstått en akut situation som hotar företagets överlevnad.

  • Det kan ha uppstått en vakans på grund av att nyckelmedarbetare har sagt upp sig eller blivit hastigt sjuka.

Hur kan jag hjälpa er?

Jag kan fungera som en tillfällig resurs bland annat inom följande områden:

  • Utformning av intern kontroll i väsentliga rutiner,

  • Utformning av och upprättande av månadsrapporter och periodiska nyckeltal

  • Upprättande av budgets och uppföljning av utfall mot budget

  • Likviditetsrapporter och likviditetsbudgets

  • Upprättande av månadsbokslut och årsbokslut

  • Upprättande av deklarationer och rapportering till Skatteverket mm

  • Tillfälligt funktionsstöd, för att ersätta tillfälliga vakanser på ekonomiavdelningen

bottom of page